מארק פרוביזור
נופים פנימיים

בכדי להתפרנס, רוב האמנים מלמדים או עובדים בעיצוב או מקצוע אחר שקשור לעולם האמנות. 

עבודתו של מארק פרוביזור היא מניעת טרור. אבל מומחה האבטחה והאמן אינם פיצול זהויות. כל אחד מחלקי חייו אלו משפיע על ומעשיר את השני.

בהתמודדותו עם הטרור, מוחו של האמן יכול לראות את התמונה המלאה ולהמציא פתרונות יצירתיים לאתגרים המוצגים בעולם האבטחה. בציוריו, מארק מעבד את רגשות הכאב והכעס העמוקים שלו הנובעים מהחוויה של אירועים אלימים מחרידים משני צידי המפה הפוליטית, יד ביד עם ביטוי לאהבתו העמוקה לארץ.

מארק פיתח סדרת ציורים שהינם כבדים וחשוכים, החושפים רגישות כוח נא המציגים התמודדות עם הטרור שהוא ראה. מאידך הוא גם צייר סדרה של נופים ריאליסטים עדינים. בין שני הקצוות הללו, יש נופים המבעבעים רגש, חדורים בצבע עז עז שמכניסים טמפרמנט לסלעים, לגבעות ולצמחייה. זה הוא יהודה ושומרון דרך עדשת חוויותיו של מארק. כאשר מביטים על פנורמות אלה המביט מוכה בכעס רותח, במגנטיות חושנית או בדיכאון קריר. בהרבה מן הנופים האלה יש אפילו אלמנט אַנתרוֹפּוֹמוֹרפִי. הם פסליים, עם רושם של נפח דחוס, שטוף אור, שמעוררים תחושה של תמיהה וכישוף. הנופים האלגוריים האלה לא רק מתוארים על ידי הנופים שמארק רואה בנסיעות ב-4X4 שלו בדרך לוודא שהכפרים ביהודה ושומרון מאובטחים, אלא גם הנופים פנימיים של ליבו מוחו ונפשו.